خانگی و ساختمانی

آموزش نصب پرده پلیسه

روش نصب پرده پلیسه را در هوم سرویز یاد بگیرید

پرده پلیسه یکی از انواع پرده های پرطرفدار در طراحی دکوراسیون داخلی منزل است و می توانید با نصب پرده پلیسه در خانه خودتان، زیبایی دکوراسیون خانه را چندین برابر کنید.

نصب پرده پلیسه اصول و قواعدی دارد که معمولا توصیه می شود این کار را به یک فرد متخصص بسپارید تا برایتان انجام دهد، اما اگر می خواهید خودتان نصب پرده پلیسه را انجام دهید، باید با اصول و قواعد این کار آشنایی کامل داشته باشید.

در این مقاله می خواهیم در مورد نصب پرده پلیسه صحبت کنیم و بگوییم که این کار را چطور باید انجام دهید تا بتوانید بهترین نتیجه ممکن را بگیرید. همچنین اصول و قواعدی که برای رعایت این کار باید بدانید را به شما می گوییم تا بتوانید به شیوه ای راحت تر این کار را انجام دهید.

اگر می خواهید کار نصب پرده پلیسه را برای خانه خودتان انجام دهید و با این کار آشنایی زیادی ندارید، توصیه می کنیم حتما تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید.

کارتو به هوم‌سرویز بسپار

تضمین کیفیت و قیمت مناسب

ثبت درخواست

از هوم‌سرویز قیمت بگیر

قیمت‌گذاری براساس خدمات

گرفتن قیمت

ابزارهای موردنیاز برای نصب پرده پلیسه

هرکاری نیاز به ابزارهایی دارد تا به بهترین شکل ممکن انجام شود. نصب پرده هم به ابزارهای زیر نیاز دارد تا بتوانید به زیبایی این کار را انجام دهید:

  1. پیچ گوشتی: برای بستن پایه های پرده به دیوار، نیاز به پیچ گوشتی دارید.
  2. دریل: برای سوراخ کردن جای پایه ها، نیاز است که یک دریل مناسب داشته باشید.
  3. مداد: برای علامت گذاری محل نصب پرده، به یک مداد نیاز دارید تا مکان دقیق را علامت گذاری کنید و با دریل سوراخ کنید.
  4. متر: برای اندازه گیری دقیق فاصله بین پایه ها و میله پرده، نیاز است که از یک متر استفاده کنید.
  5. رول پلاک و پیچ: باید پیچ و رول پلاک به اندازه کافی داشته باشید تا بتوانید در محل پایه های پرده قرار دهید و پایه را به خوبی به دیوار متصل کنید.
پرده پلیسه
پرده پلیسه

آموزش نصب پرده پلیسه

در ادامه می خواهیم باهم گام به گام جلو برویم و نصب پرده پلیسه را به شما آموزش دهیم. توصیه می کنیم تمامی مراحل را به خوبی رعایت کنید تا بتوانید این کار را به بهترین شکل ممکن انجام دهید.

1- مشخص کردن محل موردنظر برای نصب:

در ابتدا نیاز است که با استفاده از متر و مداد، شروع به مشخص کردن محل نصب پرده کنید.

ابتدا محل نصب دقیق را با توجه به ارتفاع پرده مشخص کنید و علامت بزنید. حالا میله پرده را اندازه بگیرید و وسط آن را مشخص کنید تا بتوانید روی محل نصب پرده، این اندازه را پیاده سازی کنید و محل دقیق قرارگیری پایه های پرده مشخص شود.

برای این کار حوصله کافی به خرج دهید تا بعد از نصب پرده ها کج نشوند و نتیجه کارتان مناسب باشد.

به این نکته دقت کنید که فاصله میله های بالا باید از پنجره 10 تا 15 سانتیمتر بالاتر باشد و از طرفین هم 5 تا 10 سانتی متر فاصله داشته باشد تا نصب پرده پلیسه بهتر انجام شود. همچنین بین میله های مختلف پرده، حدودا 4 انگشت فاصله قرار دهید تا اصولی تر و زیباتر شوند.

2- سوراخ کردن دیوار:

در مرحله بعدی، نیاز است که با استفاده از دریل، محل های علامت گذاری شده را سوراخ کنید. البته قبل از سوراخ کردن یک بار دیگر چک کنید که علامت گذاری ها را درست انجام داده باشید تا محل نصب پرده پلیسه خراب نشود و نیاز به سوراخ کاری مجددا نداشته باشید.

برای سوراخ کردن سعی کنید از مته مناسب استفاده کنید تا سوراخ موردنظر نه خیلی گشاد باشد و نه خیلی کوچک که رول پلاک وارد آن نشود. همچنین برای دیوارهای سرامیکی و بتنی از مته الماسه استفاده کنید و برای دیوارهایی که پشت آنها فلز یا ستون فلزی قرار دارد، از مته کبالت استفاده کنید تا سوراخ کاری زیباتر شود.

میدونستی که هوم سرویز، خدمات دوخت و نصب پرده هم ارائه میده؟

اگر نمی خواهید فضای داخل خانه شما با خاک دریل پر شود، بهتر است در هنگام سوراخ کاری، جاروبرقی را روشن کنید و کنار دریل قرار دهید تا خاک ها را به صورت کامل بکشد و دیگر خاکی روی زمین نریزد.

3- بستن پایه دیواری و بست:

پس از اینکه سوراخ کاری را انجام دادید و محل نصب پرده آماده بود، حالا نوبت به این می رسد که پایه دیوار و بست را روی جای خودشان محکم ببندید تا به سراغ مراحل بعدی نصب پرده پلیسه برویم. دقت کنید که بست ها را به خوبی روی پایه محکم کنید تا هنگام نصب میله پرده به مشکل نخورید.

نصب پرده پلیسه
نصب پرده پلیسه

4- نصب کتیبه و میله پرده ها:

مرحله بعدی در نصب پرده پلیسه، این است که نصب کتیبه و میله های پرده را انجام دهید تا بتوانید پرده را روی آنها نصب کنید. این کار را هم باید با حوصله و دقت کافی انجام دهید تا بتوانید کتیبه را به خوبی و صاف نصب کنید و میله پرده را هم به خوبی نصب کنید و برای نصب پرده آماده شوید.

دقت کنید که نصب کتیبه معمولا کار سختی است و نیاز به تخصص کافی دارد، اما می توانید با کمی سعی و خطا این کار را انجام دهید تا بتوانید کتیبه پرده را به خوبی نصب کنید.

5- نصب گیره و قلاب پرده:

پس از اینکه مراحل قبلی را انجام دادید، حالا نیاز است که به انداز کافی روی میله پرده گیره چرخ دار و قلاب قرار دهید تا بتوانید پرده ها را روی آن نصب کنید. معمولا هر 5 تا 10 سانتی متر، یک قلاب قرار داده می شود تا پرده زیباتر و ایستاده تر بماند و زیبایی ظاهری خود را از دست ندهد.

6- نصب پرده پلیسه:

بلاخره نوبت به نصب پرده پلیسه رسید. در این مرحله نیاز است که پرده را به خوبی تا بزنید و روی شانه خودتان قرار دهید تا چروک نشود و بافت آن آسیب نبیند. سپس به بالا بروید و شروع به نصب پرده از ابتدا کنید و کم کم قلاب ها را به پرده متصل کنید و پرده را روی ریل هل بدهید تا روی جای خودش قرار بگیرد.

اگر نگهداری پرده روی شانه برایتان سخت است، می توانید ابتدا و انتهای پرده را روی قلاب متصل کنید و سپس به قرار دادن قسمت های میانی پرده بپردازید. فقط دقت کنید که فاصله قلاب ها یکسان باشد تا پرده به صورت یکدست و زیبایی روی جای خودش بایستد.

اگر چند لایه پرده دارید، هنگام نصب پرده پلیسه سعی کنید از پرده های زیرین یا آستری استفاده کنید تا بتوانید ایرادهای کار را برطرف کرده و به لایه بعدی بروید و سپس به والان پرده برسید.

نوار پرده
نوار پرده

7- نصب نوار وزنه:

بعد از نصب پرده نوبت به این میرسد که پرده را در جای خودش محکم کنید و نحوه ایستادن آن را مشخص کنید. حالا باید در قسمت پایینی پرده، نوار وزنه را متصل کنید تا پایین پرده سنگین شود و به خوبی بایستد.

دقت کنید که وزنه را متناسب با اندازه پرده خودتان انتخاب کنید که وزنه ها نه خیلی سنگین باشند که به پرده فشار بیاورند و نه خیلی سبک باشند که قدرت نگهداری پرده را نداشته باشند.

8- سوزن کاری پرده پلیسه:

تا به اینجا به صورت کامل مراحل نصب پرده پلیسه را انجام دادیم و وزنه سربی را هم روی پرده نصب کردیم، حالا نوبت به این میرسد که پرده را سوزن کاری کنیم تا به خوبی بایستد و ظاهر زیبایی داشته باشد. برای این کار از دستگاه پانچ استفاده می شود و از اتیکت های پلاستیکی لباس استفاده می کنیم تا بتوانیم پرده را در سر جای خود نگه داریم.

در این مرحله باید پرده را روی مدلی که می خواهید بایستد قرار دهید و سپس با استفاده از دستگاه، آن قسمت را اتیکت بزنید تا دیگر بهم نخورد. برای کل قسمت های پایینی پرده این کار را انجام دهید تا به بهترین شکل ممکن روی جای خودش بایستد. اگر هم دستگاه را ندارید و می خواهید در خانه این کار را انجام دهید، می توانید از کوک زدن پرده با یک نخ مناسب و با سوزن خیلی نازک استفاده کنید.

این روش هم باعث می شود که پرده به خوبی روی جای خودش بایستد و سوزن کاری پرده به بهترین شکل ممکن انجام شود.

9- نصب والان پرده پلیسه:

در مرحله بعدی اگر پرده پلیسه شما والان دارد و می خواهید آن را هم نصب کنید، می توانید از مدل هایی که برای نصب والان پرده وجود دارد استفاده کنید و والان را هم به خوبی روی پرده خودتان نصب کنید. این آخرین مرحله نصب پرده پلیسه است و بعد از آن می توانید از نتیجه کار خودتان لذت ببرید.

البته نصب والان پرده هم مانند نصب کتیبه یک کار تخصصی است و نیاز به خلاقیت و تخصص کافی در این زمینه دارد تا بتوانید مدل های جذاب و زیبایی را برای پرده خودتان استفاده کنید.

میدونستی که هوم سرویز، خدمات دوخت و نصب پرده هم ارائه میده؟

در این مقاله در مورد نصب پرده پلیسه صحبت کردیم و گفتیم که چطور میتوانید این کار را خودتان در خانه انجام دهید و از خدمات نصب پرده پلیسه استفاده نکنید. همچنین گفتیم که چه ابزارهایی برای این کار نیاز دارید و چه ریزه کاری هایی را باید رعایت کنید تا نتیجه کار شما بهتر و زیباتر شود و بتوانید دکور خانه خودتان را زیباتر کنید. امیدواریم این مقاله کمک کرده باشد که این کار را به بهترین شکل ممکن انجام دهید و بتوانید نصب پرده پلیسه را خودتان انجام دهید. برای نصب توری پنجره از جمله توری ریلی هم می توانید این کار را به تیم هوم سرویز بسپارید.

پرده
نصب انواع پرده با هوم سرویز

نصب انواع پرده با هوم سرویز

شما می توانید نصب مدلهای مختلف پرده را به تیم حرفه ای هوم سرویز بسپارید تا این کار را به بهترین شکل ممکن برای شما انجام دهند و خانه ای زیبا با دکوراسیون شیک داشته باشید.

قیمت نصب پرده
قیمت دوخت پرده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا